A szorongás a világon a leggyakoribb mentális stressz, ami valójában minden embert utolér egyszer az életében. Ha azon kapod magad, hogy te is túlzottan aggodalmaskodsz, stresszelsz a történéseken, akkor különösen figyelj magadra! Van néhány otthon is bevethető praktika, melyekkel nyugtathatod az idegrendszered. Olvass tovább!

 

  1. Kamilla tea

A kamillát már évszázadok óta használják nyugtatásra, különösen az esti teázgatások során. A kamillában található hatóanyagok relaxálják az idegrendszert. Maximum 2-3 csészényi tea jótékony nyugtató hatását már biztosan érezni fogod. Mivel segíti az alvást, a puhenést is, ezért inkább este fogyaszd!

 

  1. Omega-3 zsírsav

Az omega-3 zsírsav képes csökkenteni a szervezetben az ún. stresszhormonok (adrenalin, kortizol) szintjét. Omega-3 természetes forrása például a tonhal, a lazac, a Vitamarin kapszula. Ha vegetáriánus életmódot folytatsz, vagy éppen nem eszel halat, akkor ajánlom figyelmedbe a diót, a lenmagot, az Sacha Inchi inkamogyoró olajat mint omega-3 zsírsav forrást.

 

  1. Rozmaring

Az illatos rozmaring is segíthet abban, hogy nyugodtabbnak érezd magad. Használhatod illóolaj formájában: forralj fel 0,5 liter vizet, cseppents bele 1-2 csepp rozmaring illóolajat. Inhalálhatsz is ezzel, vagy párologtathatod a szobádban, ha éppen ahhoz van kedved. A rozmaring nyugtat, kiegyensúlyoz, jobb kedvre derít.

 

  1. Levendula

A reneszánszát élő levendula szintén segíthet a szorongás tüneteinek enyhítésében. Használhatod ugyanúgy, ahogy a rozmaringnál leírtam, azaz inhalálás vagy párologtatás formájában. Ha szereted a masszázst, akkor ahhoz is bátran alkalmazhatod. A 100% tisztaságú levendula illóolajat keverd össze valamilyen bázisolajjal, pl. mandulaolajjal, és masszírozd be vele a nyakad, a vállad!

 

  1. Sport

A testmozgás szintén szuper stressz-levezető hatású. Amikor sportolsz, a figyelmed arra irányul, amit éppen csinálsz, így kevesebb figyelmet szentelsz a szorongásnak, valamint a mozgás emeli a szervezetben az ún. boldogsághormon, az endorfin szintjét. Ettől valóban mosolygósabbnak érzed magad. A sport nemcsak a hangulatodra van pozitív hatással, hanem a vérnyomás és a vércukorszint szabályozásában is nagy szerepe van.

 

  1. Napfény

A szorongás, belső feszültség talán egyik legjobb ellenszere: tartózkodj többet a friss levegőn, a napon. Már napi 15 perc friss levegőn való tartózkodás is felemelő tud lenni. A napfény hatására a szervezeted termeli a D-vitamint, ami erősíti az immunrendszered, csökkentheti a feszültség okozta kellemetlen érzéseket. Ha teheted, menj ki a természetbe, ahol csönd van, és körbeölel az erdő-mező gyógyító energiája!

 

A szorongással, belső feszültséggel napról napra egyre több ember találkozik. Nem tudjuk kikerülni azokat a helyzeteket, amik generálják bennünk ezeket az érzéseket, de megtanulhatjuk kezelni őket. Ha segítségre van szükséged, keress bátran!

 

Lívia, a te gyógynövényszakértőd

okl. fitoterapeuta természetgyógyász

0
    0
    Kosár
    A kosár üres